OOTD: I lørdagsuniform med rigeligt glimmer

dagens120116_8
dagens120116_7
dagens120116_6
dagens120116_5
dagens120116_4

Godmorgen <3

Jeg kunne overhovedet ikke falde i søvn i nat. Jeg føler, jeg slet ikke har sovet en eneste time. Jeg gjorde den fejl at løbe en tur i aftes mellem 21 og 22, og det var sikkert ikke særligt smart at få pulsen så højt op inden, jeg skulle sove.

Men det er fordi… Jeg går og pusler med tanken om at prøve at løbe et marathon til maj. Det virker uoverskueligt langt at løbe. Det er længere end til Fredensborg! Og jeg gider på en eller anden måde ikke. Men så alligevel. Det falder i år på min fødselsdag, simpelthen. 22. maj. Det virker næsten, som en hån eller lidt mere motiverende set – et tegn på, at jeg skal prøve. Tænk at løbe mit første og sidste marathon på min 27. fødselsdag! Det kan da noget! En anden ting er, at familien alligevel ikke kan komme ind til byen den dag, for der kommer til at være spærret af og kaoslignende tilstande. SÅ hvis ikke jeg skal grave mig ned i lagkage, så har jeg overvejet at løbe det marathon, hah!

Jeg har aldrig været i form før sidste år. Marathonløb har jeg været lige dele imponeret og irriteret over – det er jo på mange måder vanvid. Men hvis jeg skal gøre det, så er det måske nu – før børn og den slags? Det har aldrig, aldrig, aldrig været en mulighed i mit hoved. Det kunne ikke lade sig gøre. Men det kan det jo! Det handler bare om at give tiden til det… Og en god løbeplan.

Anyways, det kræver, at længden af turene bliver skruet op. Hvorfor jeg måtte klemme 10 km ind i går aftes. Jeg løber 18-22 km om ugen nu, og jeg burde kunne nå 42 km til maj. Man skal bare ikke løbe meget mere end 10-15 km i København, og så er det det samme. Lidt kedeligt at løbe… Til gengæld prøvede jeg at høre podcast i stedet for musik i går – det var smart! Tænker det samme må gælde lydbøger! Har I marathonerfaring? Er det ca. det mest åndede eller mest fantastiske, I har gjort? Og har I nogen tips? Hvornår på året begyndte I målrettet at gå for et marathon? Nogen gode ruter?

Benene snurrede, og jeg faldt aldrig i søvn, og nu skal jeg ud med en pomfrit og i tøjet – “foretrukkenligt” i omvendt rækkefølge. Det bliver noget med at gribe ud efter det første og bedste i skabet. Lidt mere koordineret var jeg i lørdags i varm strik og glimmerbuks. “Smart” kan godt gøres om vinteren også, hvis bare der er glimmer nok. Sko. Bukser. På øjnene. Jeg tror, jeg tager samme gode støvler på i dag.

Boots – Miumiu // Trousers (SALE) + knit – Custommade // Coat – Petit Bateau (similar HERE or HERE  (SALE)) // Scarf – Mads Nørgaard // Bag – Philip Lim (some adlinks)

dagens120116_9

32 kommentarer
  1. Jeg ved intet om at løbe et maraton, men det lyder sejt. Jeg kunne dog rigtig godt tænke mig at vide hvordan du har fået skrevet navn på dit tørklæde? Tænker det kunne være fint til sådan en som mig, der altid smider tørklæder, handsker etc. væk….

    1. Ja det gør det, ikke? 😀 Det er desværre speciallavet med navnet på, men mon ikke man kan få en mormor/farmor/mor-type til at gøre det fint? KH

    1. Og til at undgå at glo på pandehår i mellemfasen mod udgroning – genial 😀 Jeg kalder den “fodboldspilleren”. Jeg ved ikke helt, hvorfor. KH

  2. Jeg har løbet et marathon i efteråret 2014! Det var en kæmpe, kæmpe stor oplevelse og jeg er SÅ glad for, at jeg gjorde det! Jeg vil også rigtigt gerne blive klar til 22. maj i år og træner støt og roligt hen mod det. Da jeg løb mit første (og hidtil sidste) marathon havde jeg løbet en hel del havlmarathon først. Det gav en god ballast til distancen og erfaring med væske, gels, osv. Jeg var også taknemmelig for at genkende og overvinde det monotone og til dels kedelige ved at løbe de mange kilometer.
    Jeg havde god erfaring med at høre radio undervejs og mine yndlingsruter i København er: Kastellet (mange gange rundt, haha), rundt om Christiana og voldene/søerne der, Frederiksberg have kombineret med Søndermarken, Amager strandpark og selvfølgelig Amager fælled og til nøds søerne. Jeg løb faktisk en halvmarathon rundt om søerne en dag – netop for at udfordre min tendens til at kede mig og få lidt ondt af mig selv. Mit bedste råd er nok også at løbe et skridt af gangen og ikke tænke for langt frem i ruten – bare stille og roligt lade den ene kilometer tage den anden indtil slut – som et lille tog, der stabilt skal hjem.
    Jeg kan også anbefale dig at have delmål, såsom Spartas fællesløb op til marathon, så man fastholder motivationen og begejstringen. Til sidst: gør det! Det er SÅ vildt at løbe over målstregen efter 42.2 kilometer og føle sig som den stærkeste i verden.

    1. Jeg har lige tilmeldt mig de der søndagsløb på Facebook – og nu hænger jeg også lidt på den for to søde kolleger har sørme fanget det.
      jeg er også ret glad for Frederiksberg Have/Søndermarken – bare ikke så længe det er mørkt uden for, kald mig bare bangebuks, hah! Og hvor er du bare mega sej at have gennemført. Det er faktisk også lidt den der følelse og tanke, jeg godt gad sidde tilbage med – følelsen af ikke at være til at skyde igennem. At ens krop lige har præsteret dét.
      Måske et halvmaraton om søerne skal på listen, så længe det er mørkt 😀 TAK for gode og råd! Pøj pøj med din træning op til – vi ses ved målstregen ;P KH

  3. Hvis et halvmarathon kvalificerer sig som noget der ligner et marathon, vil jeg gerne give et råd 😉
    Gør det! Hvis du er så positivt stemt, som det lyder, så er det nu eller aldrig. Det er en virkelig sej oplevelse, at have med sig videre i livet – også selvom det kun blev til den ene gang i 2012 for mig 😉
    Nogle bliver bidt af det, mens andre (læs: mig selv), tænker det var det – og det var fedt!

    Jeg hepper med fra sidelinjen!

    Knus fra Nanna

    1. Det kvalificerer herre meget! Jeg har i al fald hørt ret mange “hvis man kan løbe en halv- så kan man også løbe en hel-” 😀 Jeg tænker det også som en engangsforseelse 😛 Bare for at prøve kroppen af! KH

  4. Jeg har ikke erfaring med marathon. Og i min verden er det også fuldstændig åndet at gøre.
    Det eneste positive jeg kan se, er at man har et helt specifik mål: at gennemføre 42.2 km i et fællesskab- og at man må opleve en helt enorm form for stolthed og sejr, ved at have nået sit mål. Men jeg synes det er en for ekstrem præstation og jeg er overbevist om, at det ikke kan være sundt for kroppen. For psyken og bevidstheden om at man er stærk; ja – men det slider meget på kroppen. Hvis jeg skulle have et ‘projekt’ af samme tidskrævende omfang, ville jeg nok vælge et andet mål 🙂
    Men, Cathrine, jeg forstår din fascination og håber du som minimum lytter til din krop. Besættelsen om at gennemføre ekstrem-sport, kan for mange blive så overskyggende, at de ikke tager kroppens signaler alvorligt. Dét håber jeg du gør og husker at have helbredet med!

    1. Det er lige nøjagtigt den der stolthed og sejr, jeg går for. Det er helt uden tvivl ikke sundt, men jeg tænker, at så længe man gør det fornuftigt og gennemtænkt og ikke gør det til en halvårlig begivenhed, så går det? Jeg holder meget af yoga 2-3 gange om ugen ved siden af, så jeg kan være i min krop og passe på den. Tak for omsorgen <3 KH

    1. Det er ikke mig, der sørgede for det, men jeg er sikker på, at man kan lokke mor/mormor/farmor til at lave lignende? Det er ret simpelt lavet – måske man endda kan selv med lidt snilde og youtube til hjælp? KH

  5. Jeg har løbet maraton og træner også op til et nu.

    Jeg synes du skal komme med til Sparta søndagstræning hver søndag (surprise, haha). Her løber man en lang tur, og det er hyggeligt, fordi man er flere om det. Hvis du kombinerer det med 2 løbeture og måske 1 styrketræning i ugen, så burde du være good to go d. 22. maj – det lyder som om du er en ret habil løber i forvejen.

    1. Ahhhh Hvor er du sej Nanna 😀 SÅDAN! Jeg laver ikke styrketræning pt – men yoga 2 gange om ugen. Jeg tror, jeg vil få printe en maratonløbeplan ud og afstemme den med min egen på Endomondo 😀 Det skal nok gå! KH

  6. Et maraton, det lyder vildt. Og sejt! I januar sidste år begyndte jeg at træne op til et halvmaraton til maj – altså maj sidste år. Det var en rigtig fin periode, jeg kunne snildt nå det, og havde endda tid til perioder uden motivation. Så hvis du vil det, så kan du sagtens – ingen tvivl!

  7. Du er og bliver en af de absolut mest motiverende kvinder i blogland. Karriere? Jamen det gør vi da bare lige, og på et af DK’s største medier. Hjem? Jamen her går vi da efter intet mindre end absolut fabulous! Bryllup? Ingen smalle steder. Kondition? Fra kageform til marathon på hvad, halvandet år? DU ER SÅ SEJ!!! 😀

    … bliver seriøst nødt til at se, om jeg stadig kan finde det der fitness center, når jeg kommer tilbage til byen haha. Det nytter jo ikke noget at have ambitiøse planer, men dovne vaner. Hårdt arbejde, oui? 🙂

    // http://www.moonlitmadness.dk

    1. Hahahaha, jeg bliver faktisk helt træt af mig selv, når jeg læser det der. Hahah! Træls type 😀 Sorry for det. Jeg tror bare, jeg er så imponeret over, hvordan jeg gik fra at være forpustet, når jeg kom ned i kantinen, til at løbe 10 km efter arbejde. Det føles som en personlig og kropslig magtdemonstration 😀 En følelse jeg ikke er helt færdig med at udforske. KH

      1. Du har absolut intet at undskylde for! Jeg synes det er edder sejt hele vejen i gennem, og forstår sgu godt at du er stolt. Det er sejt, sejt, sejt klaret 🙂

  8. Husk at tage magnesium som kosttilskud, hvis du træner meget – det kan forklare søvnløse nætter grundet ubehagelig snurren i benene 🙂 God løbegnist!

  9. Hvis du beslutter dig for det kære marathon, hvilket er vildt sejt, hvis du gør, så ville jeg bare lige tippe om appen help2run. Jeg meldte mig i oktober til mit første halvmarathon, og lige siden har jeg været ud at løbe 3 gange om ugen, fordi den kære coach i form af appen sig jeg skal, og den kan jeg jo ikke svigte. Jeg havde eller aldrig troet jeg ville komme til at løbe så fast, men det virker for mig og min motivation, at jeg ikke selv skal planlægge, hvor langt og hurtigt jeg skal løbe 🙂

    Held og lykke med løberiet!!

    1. Er den bedre end Endomondo, Kat? Jeg bruger nemlig den pt. og løber efter en halvmaratonsplan i første omgang. Er den anden bedre? Og SEJT du holder motivationen oppe! KH

  10. Hvor ser du dejlig ud! Og ja, glimmer kan sagtens bruges hver eneste dag.

    Du er sindssyg at du overveje at løbe marathon. Altså, på den gode ambitiøse måde! Jeg har det ligesom du havde det engang – det kommer ALDRIG til at ske 🙂
    Men altså, det skader heller ikke at holde fødselsdag alene, hvis det er det som kniber. Det kan man godt, især ved en god hundeven ved sin side 😉

    1. Jeg har det stadig på vippen – i udgangspunktet: Det kommer aldrig til at ske. Men så… På den anden side… Det kan det jo godt, hvis jeg gider… hvis det lige kniber med de 42 km så holder jeg alene fødselsdag med Frida (og Adam, I guess!) 😀 KH

  11. Det ER vanvid at ville løbe et marathon!
    Men når det er sagt, så er jeg selv igang med at træne – det skal da prøves. Jeg har løbet 4 halvmarathon før og det er ikke så svært at træne op til alene, men et marathon kræver mere.
    Jeg kan helt sikkert anbefale Spartas marathontræninger! Det er godt!
    Jeg ville nok starte med at sætte mig et mål, fx at du gerne vil løbe det på 4 timer. Så ved du hvor hurtigt du skal løbe. Fordi der er lang tid til og benene ikke er vant til de meget lange distancer, så skal du starte så du føler overskud, dvs. løbe langsommere end du har planer om. Senere kan du sætte hastigheden op.
    Intervaltræning er et must! Det er super hårdt, men mere effektivt end hyggeturene. Styrketræning af ben og mave må man heller ikke undervurdere. Det er særligt i forhold til at forebygge skader.
    Jeg synes du skal gøre det, men vær opmærksom på at det kræver tid!

    1. Ej okay Kirsten hvor er du mega mega sej! Til lykke med din indsats so far!
      Jeg tror også, jeg skal mikse mine tre ugentlige ture op med en ugentlig omgang interval. Jeg startede året ud kun med interval, men det blev jeg træt af. Til gengæld kunne jeg hurtigt løbe 10 km, og det føltes ret godt givet ud. Jeg kombinerer lige i øjeblikket med yoga, og det føles ret godt. Måske jeg skal tilbage på styrketræningen. Well, der skal lige være tid til det hele – det ER super tidskrævende 🙂 God fornøjelse! KH

  12. Lyder sejt! Held og lykke med det 🙂 -Jeg vil anbefale dig “Strick Running” der er intervaltræning hver tirsdag fra kl.18.00 på Israels Plads. Det koster kun en masse energi og så er det sammen med en masse andre løbeglade. Du kan evt. tjekke det ud på Facebook. Malte vores træner er helt genial! Ps. man kan godt komme til det “alene”, ingen af mine veninder er bidt af en gal løber, så jeg tager bare derhen selv 😀 -Folk fra løbeklubben er vildt flinke.

  13. Jeg har også overvejet CPH marathon, men pyh det er jo bare langt! Jeg har løbet to halvmarathons og håber at jeg kan holde motivaitonen oppe!! Det er faktisk en super ide med lydbøger når man skal løbe lange ture, så er det som om tiden går lidt hurtigere hehe…. Men held og lykke med træningen!

Læg en kommentar