Breakfast spot: Hotel Sanders - ROCKPAPERDRESSES
Breakfast spot: Hotel Sanders

rockpaperdresses, Cathrine Widunok Wichmand, Hotel Sanders

I dag pakker vi kufferterne, badetøjet kører i maskinen, solcremen står fremme. Snart er alt klart, lige en dag tidligt, når vi først rejser på søndag. Men i morgen kører vi til Vejle for at fejre fødselsdag. Min bedste veninde bliver 30, og det er med overnatning og festtelt og grillpølser, så vi har lige en lille køretur søndag fra Vejle mod København og halvanden time hjemme efterfølgende til at hoppe i bad og hente kufferter, før sommerferien ægte starter. Lyder det presset? Det synes jeg ikke, men det synes Adam, hehe…

Jeg har sørget for, at der er indlæg ca. hver anden dag i ferien – hvis I ikke selv holder helt internetfri. Det vil jeg selv gøre i stor grad i hvert fald, hvorfor det er så dejligt at have fikset lidt hjemmefra.

Men nu til dagens tip – ligesom jeg tippede om Sonny i sidste uge, så har jeg en anden lille morgenmadsperle til jer i dag. Hotel Sanders. Det Kølpin-kørende og vanvittigt smukke hotel lige bag Det Kongelige Teater.

Det er nyt for mig at tænke, at man godt kan besøge hoteller – selv om man ikke har værelse. Det har virket som et lukket område for mig – men det er altså noget fis, man er mere end velkommen. Også bare som menig mand uden et dyrt værelse i baghånden.

rockpaperdresses, Cathrine Widunok Wichmand, Hotel Sanders

Derfor tog jeg også Adam med på Sanders i sidste uge – det er sådan et dejligt sted. Jeg havde håbet på en plads på deres rooftopterrasse, men den er lukket indtil 17.30 for sommeren pga. heden deroppe. Men så er det godt, de er så velekviperede på terrassefronten og både har små parisiske siddepladser ude foran – og inde i deres lille gård. Når der er altså ikke er åbent på toppen – det er klart det fedeste sted. Bambusmøbler, kig til skyen, storblomstrede puder. Det er en perle. I skal blot gå ind i receptionen og sige, I vil spise morgenmad på toppen (når den altså er åben).

På Sanders har de god kaffe og gode croissanter – rigtig gode croissanter, som får en side af smør. Det er genialt, og noget jeg aldrig selv har tænkt på – smør med smør på. Så freaking lækkert. Men du kan også få mere fyldige sager som frittata, som Adam tog (dog lidt for tung til hans smag) eller bircher muesli (en tand for meget appelsinsmag måske? Men den er lækker! Og det er jo en smagssag), som jeg tog. Og vaffel for pokker, som er sprød og god. Ja, jeg kunne ikke styre mig. Det kan jeg sjældent om morgenen, hvor sulten indtager hele kroppen og gør mig helt hul.

Morgenmaden er klart i den lidt fancy ende – ja, du kan få en muffin, en ‘continental breakfast’ og en brødkurv, men der er altså også rigtig mange smarte twists på klassikere grillet laks med spinat, crumpets med pebermarmelade og yoghurt med lavendelgranola. Se morgenmadsmenuen HER.

Godt bredt udvalg og alle retter er nærmest som små retter mere end morgenmadsbidder – derfor koster de også i omegnen af 50-100 kroner stykket. Men så er man også godt mæt. Et klart must visit er man morgenmadsfan som jeg.

Hotel Sanders, Tordenskjoldsgade 15, 1055 København // Morgenmad fra 07.00-11.30

4 kommentarer
  1. Sanders skal vist prøves snart! Der ser virkelig dejligt ud! Jeg skal også lige lære (turde) at spise på hoteller, hvor jeg ikke bor. Nu skal det prøves!
    Og I må have en helt vidunderlig ferie til Call Me By Your Name-land! 🙂 Jeg hopper selv på øferie på mandag. Soloferie. Badehotel. Sommerkjoler. Lille, rød kuffert. Det bliver fantastisk.

2. Jeg har endnu til gode at prøve deres morgenmad, har kun været på kaffeslabberas derinde.

Vi drøner også til Vejle i morgen med en enkelt overnatning, inden vi fortsætter vores “Danmarks Tour” mod Vest- & Sønderjylland + det sydfynske øhav de næste to uger. Juhu!

GOD FERIE I TO (TRE)!!! ☼

3. Jeg holder med Adam. 😉 Men rigtig god ferie og nyd Italien. 😍 I får brug for badetøjet! Det bliver SÅ skønt!! Dase, bade, spise, nyde… 😎😎

4. Ha’ en heelt vidunderlig ferie i Italien og nyd solen’s varme for mig. Saa velfortjent!
    Vi har pt. mid-vinter i Australien og til trods for at vi har sommer fra September – April, saa er jeg allerede vinter traet, hi hi 😉
    Oh, og et lille tip til post-ferie: hvis du vil passe extra godt paa dit badetoej, saa undgaa at putte det i vaskemaskinen. Nylonen mister sin elastisitet og farve meget, meget hurtigere naar det blir’ slynget rundt i maskinen og de fleste vaskemidler er virkelig haarde og goer ikke noget godt for stoffet heller.
    Istedet kan en kold haandvask med et skaanemiddel og dryppe-toerre vaek fra direkte sol goere undervaerker 😉