Inspiration: Smukke borde til store fester
Hvis jeg skulle have startet min egen business i stedet for at lave radio, så skulle jeg have været med i A Table Story. De piger er geniale! De har lavet det firma, jeg ikke selv vidste, jeg ville have, og det koncept som jeg ikke vidste, vi manglede, men det gør vi!
På mange fest-områder kan vi godt være liiiidt bagud herhjemme. Min kære svigerinde, som bor i London, fortæller om seje fest-koncepter, firmaer der kan levere stort set alt til det hele (tjek fx Not on the highstreet), og da vi var i USA, var et helt område af LA stort set dedikeret til festpynt og piñatas (ikke så langt fra deres fashion/garment district til de interesserede).
Så festlige er vi ikke herhjemme endnu, men det pynter da på det. Min fornemmelse er, at der kommer flere og flere wedding planners, flere og flere storslåede konfirmationer og koncepter der går på at levere dele eller hele fester. I det hele taget bliver vi bedre og bedre til at fejre. Om man så synes, det er amerikaniseret eller ej.
Jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan jeg fandt pigerne bag A Table Story, men jeg husker, det var på instagram, hvor de var tagget. Det var et stykke tid før, vi blev forlovede. Men jeg kan huske, at jeg tænkte “dém skal jeg huske!”.
Hvis forklaringen skal gøres kort, så udlejer de service. Det er slet og ret et serviceudlejningsfirma. Men – det er ikke helt dækkende og lyder egentlig ret usexet. De designer nemlig de smukkeste løsninger ud fra de ønsker, man nu har. Deres servicesamling er enorm – jeg må en dag spørge dem, hvordan katten de har gjort det (fra en samler til nogle andre, jeg er helt misundelig), og ud fra location, blomster, ønsker og drømme, så laver de en opstilling, som de mener vil matche. Det er så sejt og gennemført! Helt ærligt, man bruger en del knaster på lokation, på kjole, på at “iscenesætte” hele dagen, som man drømmer den (i al fald et bryllup), så at forlænge den historie man gerne vil fortælle til bordene også, det synes jeg, giver rigtig fin mening. Nu er jeg jo også porcelænsnørd, hehe…
Min mor har for længe siden sagt, at vi meget gerne må “leje” (gratis) fra hendes “servicefirma”. Da jeg skulle holde 18-års-fest i haven, besluttede hun sig nemlig for, at hun ligeså godt kunne købe det hele i IKEA i stedet for at leje det sædvanligt kedelige Iittala-agtige. Så var det et engangsbeløb til noget, hun ejede, i stedet for at smide penge efter et udlejningsfirma, og jeg skal sørme love for, de kasser med IKEA-halløj har dækket mange borde efterhånden. Hele familien, plus det løse, har lånt fra mors kasser. Det er egentlig lidt hyggeligt. Meeen denne gang måtte det gerne være lige tanden over. Og selv om vores feststed har service, så overvejer vi at tage en snak med pigerne. Det ville i al fald være i en ægte samlers ånd at have smukke borde!
Tippet er givet videre – jeg forestiller mig også, at de fint kan bruges til konfirmationer, barnedåb og nytårsmiddage, hvor man gerne vil det der ekstra.
ALLE BILLEDER ER LÅNT FRA DERES SITE
Hej Cathrine
Jeg er nysgerrig – er I ude i en “styk-selv-sammen”løsning? Dvs. festlokale, catering, lejeservice, osv..
Jeg er også på “bryllup 2016”-holdet, og vi faldt for ideen om ét sted, som klarer det hele. Vi kunne ikke overskue al den koordinering og planlægning, der skulle til med den anden løsning, selvom vi fandt nogle fine lokaler rundt omkring, hvor det havde været løsningen. Men sejt, hvis I kan 🙂
Nej vi har faktisk booket et sted, der står for alt – vi træffer selvfølgelig beslutningerne sammen med dem 🙂 Jeg sender allersidste sommerfestival weekenden inden brylluppet, så vi besluttede os faktisk for, at vi ikke skulle stå med alt muligt selv. Og vi vil ikke være stressede. Dog står vi selv for receptionen, og det har jeg hørt fra bekendte er nok arbejde i sig selv, haha! Jeg tror, jeg ville overveje en weddingplanner evt. bare til brug for dagen eller ugen op til, hvis jeg selv stod for det hele selv. Vi fandt også et ret fedt sted – men vi skulle stå for alt, selv om vi har gode mad-forbindelser gennem min far, så orkede vi det ikke.
KÆMPE til lykke med brylluppet 😀 KH
Tak tak – og i lige måde. Vil du løfte sløret for, hvilken dag I skal vies? Vi skal d. 11. juni – hvilket har vist sig at være Fandens fødselsdag.. Hurra! Det har vi hørt en del for. 🙂
Tak tak – og i lige måde. Vil du løfte sløret for, hvilken dag I skal vies? Vi skal d. 11. juni – hvilket har vist sig at være Fandens fødselsdag.. Hurra! Det har vi hørt en del for. 🙂
Hahaha, herligt! Vi skal den 13. august, og der også mange: “Sørme heldigt, det ikke er en fredag!”. Well, well. Man må tage, hvad man kan få! KH
Er du vimmer det er et smart koncept, sej anbefaling C! 😀
Det er SÅ sejt! GID jeg havde tænkt det selv – så kunne det porcelæn have tjent sig selv ind 😛 Ej de har virkelig en vanvittigt katalog! Så flot !Kh
Hvor ER det smukt!
Ja ikke? Jeg kan bruge LÆNGE på at bladre deres katalog igennem! KH
Det er genialt! Mange tak for tippet! Er allerede ude i at skulle på genbrugsjagt og hvad ved jeg, når der skulle samles service ind til vores bryllup, men dette kunne meget nemt blive løsningen, selvom jeg nu også godt selv gerne ville have en samling 😀